Hverdag

rosaroseblogg hverdagVåren er her endelig! Og en ny tid ligger foran. Fuglekvitter om morgenen. Deilig!

Finally, it is spring! This spring I will do something I haven´t done: Invite my new neighbors for tea, one of them gave me the teapot, he left it on my doorstep, haven`t seen him for months, maybe he has been away home in his home country

DSC_1970Den store tekanna sto på trappa mi en dag, gave fra naboen. Tenkte å invitere han på te en dag. Han har vært bortreist i flere mnd. Kanskje hjemme der han kommer fra.? Han er kurder. Jeg synes det er fint med forsetter, og prøver å han noen nye forsetter jevnlig. Et forsett er dette å invitere naboen og et annet å besøke en annen ny nabo. Har du forsetter?

In Proverbs it says: The person who blessed others will prosper; he who satisfies others will be satisfied himself. Tomorrow I will make meatballs for serving others I see once a month as a voluntary” job” I have. I really enjoy doing it and be together with these good people<3

DSC_1883Jeg synes ihvertfall det er viktig med mål for hverdagen. Jeg trenger det, har så mange prosjekter på gang. Så korte og lansiktige mål hjelper meg. I morgen etter jobb skal jeg lage ca 40 kjøttkaker. Mål: spre velsignelse til noen som kan sette seg til dekket bord eller hvis de ikke greier å komme seg til bordet, få maten servert på døra. Jeg gleder meg til dette hver mnd:) I ordspråkene står det: “Den som sprer velsignelse, trives godt, den som kvikker opp andre blir oppkvikket selv” Ønsker deg en oppkvikket hverdag<3

Wish you a blessed everyday life!

2 thoughts on “Hverdag

  1. Tenkte en ting når jeg leste innlegget ditt.. og det var : Størst av alt er kjærligheten ! og det virker det som du har masse av i deg 🙂

    Klemmer fra Monica

  2. Så flott å ha som mål å glede noen andre. Er nok alt for mange ensomme mennesker i
    vårt nærmiljø som vi kan gi litt oppmerksomhet. Det skal egentlig så lite til noen ganger
    å glede andre.
    Har litt dårlig samvittighet i dag siden det kom inn på bruktmarkedet en mann jeg ikke fikk
    snakket noe særlig med siden jeg måtte inn på personalområdet en liten tur å ordne litt
    og så tok det litt lenger tid enn jeg hadde trodd. Så han var forduftet før jeg kom tilbake
    Skulle jo sagt til han at jeg snart kom tilbake før jeg gikk ihvertfall.
    Vet han er litt ensom og ofte blir ei god stund siden han nok trenger å snakke med noen.
    Og selv om jeg syns det er litt slitsomt så har jeg jo tid til det. Det som skal gjøres kan
    godt gjøres etterpå. Håper han dukker opp neste gang jeg er der, da skal jeg virkelig
    ta meg tid å servere han litt kaffe.
    Ønsker deg ei herlig aprilhelg🙂

Leave a Reply

