Fred på innsida, også i motgang

IMG_3580

Da jeg startet denne bloggen var det en spesiell grunn til det. I påsken 2011 kom jeg hjem fra sykehuset med en diagnose: MS. Jeg hadde blitt lagt inn for jeg var lammet i venstre side, mistet språk og forståelese, problemer med å puste. 1 mnd etter innleggelsen ble jeg fullstendig helbredet! Noe som ikke er mulig, medisinsk sett. Du kan lese mer om det HER.

Denne påsken kom jeg også hjem fra sykehuset, da for en planlagt operasjon som ikke har noe med MS å gjøre. Blir bedre for hver dag nå:) MEN jeg har fått MS symptomer tilbake. Er ikke redd for å kalle en spade for en spade. Har mistet følelsen i venstre fot, problemer med konsentrasjonen og koordinering. Ble litt fortvilet da jeg ikke fikk til å brette servietter da vi skulle ha middag på fredag.

Jeg har ikke mistet troen. Troen på at Gud har kontroll over situasjonen. Han har vært med meg gjennom den mørke dalen før. I dag er oppstandelsesdagen! En dag for liv og håp. Jesue er kommet for at vi skal ha liv og håp, eller enjoy life:) (som det står i den engelske bibelen) i Johannes 10.10 Uansett hva fremtiden min bringer, så ligger den i Guds hender. Jeg frykter ikke, men kjenner meg helt trygg på at Han har kontroll. Jeg er ikke “overlykkelig” for det jeg kjenner i kroppen, men har fred på innsida. Det ligger mye godt for meg der fremme:D

Uansett hva du møter, eller står midt oppe i: Gud har makt til å ta deg ut av det, eller gjennom det<3

Fred etterlater jeg dere. Min fred gir jeg dere, ikke den fred som verden gir. La ikke hjertet bli grepet av angst og motløshet.Johannes 14.27

DSC_6802

De to siste bildene er tatt av min datter. (hennes blogg her)

DSC_6805

 

Hvorfor plutselig orange og gule roser? De er faktisk mine favoritter;) hvorfor, det får jeg fortelle om i et annet innlegg, kanskje.. Men det gir meg håp, da jeg fikk disse nå når jeg er syk. Da jeg var på sykehuset sist, fikk jeg 7 buketter roser, alle orange eller gule.. nesten ingen som gav meg de visste hva det talte til meg; Håp og Guds kraft og Hans herlighet

Dere som “følger” meg her, enten det er mine interiørgleder eller hobbyer, eller mer personlige betraktninger; jeg håper å poste en post om at jeg igjen får full førlighet i kroppen og “hodet”. Uansett fremtiden, jeg har lagt den i Guds hender, og da er jeg trygg. GOD PÅSKE! Jesus har stått opp og Han lever!:D

Opphøyd Gud
 
Opphøyd Gud, Majestet
Himlens Herre, Du bur i meg
Milde frelsar, kjærast ven
Sterk forløysar som var og som er
Alt eg er, Gud, fell for Din fot
 
Å Majestet, eg bøyer kne
Eg legg mitt alt, mi ære, ned
I opphøyd prakt, går ei min veg
Mitt liv for Deg, min Majestet
 
Himmel, jord, lovar Deg
Evig kjærleik, min himmelveg
Vann nasjonar, kvar ei sjel
Til Din trone drog Du meg sæl
Alt eg er, Gud, lovsyng Ditt navn
Hør denne på youtube:

 

5 thoughts on “Fred på innsida, også i motgang

  1. Det var vondt å høre at du er bltt dårlig igjen.
    Godt å vite at Gud har kontrollen. Han sender deg ikke gjennom noe du ikke
    makter å bære. Men er det ikke slik at en blir prøvd ekstra etter å ha stått
    frem med vitnesbyrd om heldbredelse.
    Har flere eksempel på det. Ei som hadde/har ME, ble belbredet og vitnet om det
    Og ble så slått i senk igjen.
    Ei anna slet velsig psykisk, ble helbredet, vitnet og ble dårlig igjen.
    Jeg håper du slipper å kjenne på disse symptonene lenge,
    De skal forsvinne i Jesu navn.
    Ønsker deg Guds rike velsignelse🙂
    Klem fra meg

  2. Kjære Lisbeth! Oppdaget innlegget ditt først nå, og dette var litt tøft å lese…
    Jeg har lest de tidligere innleggene dine om hvordan du har blitt helbredet fra sykdom, og så får du en ny prøvelse på det igjen.
    Jeg ønsker være med å huske deg i bønn om at Han skal gi deg mot kraft og styrke i det som ligger foran deg. I Jesu navn, Amen!

  3. Det var trist lesning. Godt du har den troen du har og det er en mening i alt. Det er forskjellige MS typer så håper du har den mildeste formen. Håper du får gode og positive tilbakemeldinger og glade og fine dager.

    Gode klemmer fra Monica

Leave a Reply

