Redesign tunika

DSC_5681

Hadde en fin tunika som hadde raknet midt på stoffet, sikkert fordi jag fant ut litt for seint at den var av silke og hadde vasket den feil.. Brukte ullfilt fra Stoff og stil og sydde ny “bol”. Brukte et enkelt mønster, også kjøpt på Stoff og stil. Sydde på armene, kragen og den nederste delen

DSC_5680Detalj. Fikk Gina (prøvedukke) i gave av mannen<3 ønsket meg i mange år. Kjøpt på Åhlens. Skulle gjerne hatt en antikk, men fin denne også:)

DSC_5684

Fuglehuset i bakgrunnen fikk jeg til jul av en venninne. Skal ut til fuglene snart. Skoleskapet som du kan se mer av HER er jeg usikker på hva jeg skal gjøre med.. Male det? Farge? Beholde det slik? Var slik da jeg kjøpte det. Har du noen ideer?:)

DSC_5687

“Kragen” klippet jeg av tunikaen og sydde den på ullfiltkjolen jeg hadde sydd. Kanskje du har en gammel fin bluse eller tunika liggende? Da kan du sy den om med et elastisk stoff, gjerne i varm deilig ullfilt:) God, fin, kreativ helg!

One thought on “Redesign tunika

  1. Så flink du er- det er det å se mulighetene og ha anlegg for å sy🙂 kjempefin Tunika.

    Ønsker deg en fin helg

    Klemmer Monica

Leave a Reply

