Sy ullvotter

DSC_5212

Jeg har sydd to par votter av ullfilt som jeg har nålefiltet ullpynt på

I sewed mittens from wool felt, and felted on wool with felt-needle

DSC_5222

Mønsteret fant jeg HER

DSC_5206 Nålefilt først motivet på brettet (Jeg har kjøpt brett med nåler på Søstrene Grene) Har du aldri nålefiltet før? Legg ulla i form slik du vil ha det og stikk og stikk nåla til det får formen du vil ha. Skal være ganske “hard” når det er ferdig

DSC_5210

Jeg klippet brettet litt smalere for å få det inni votten da jeg skulle nålefilte stjernen fast.

DSC_5221

Denne votten ble for liten men du kan se hvordan den er sydd på vrangen

DSC_5219Håper de som vant disse på basaren ble glad:) Jeg sydde strikk på for å smalne de litt inn oppe, derfor nålefiltet jeg også på litt ull for å skjule sømmen

DSC_5218

Flere skal jeg sy og selge på julemarked. Håper du ble inspirert:) og at du liker den nye “looken” på bloggen min;)

2 thoughts on “Sy ullvotter

  1. Ja jeg likte den “nye” bloggen din.
    Likte godt de kleshengerene du har på bilde.
    Så flotte de vottene ble da. Kan tenke meg vinnerene ble glade for de.
    Lykke til med salget på messa. og ha en herlig helg🙂

Leave a Reply

