Saftkoking

DSC_3507

I går og i dag saftet jeg Solbær og Ripssaft. Dagen før hadde vi en koselig “bærplukking date”;) meg og min kjære. Høres ikke det idyllisk ut?;) Jo da idyllisk å forlate kjøkkenet og middagsbordet som det sto, men sånne prioriteringer er jeg blitt flinkere til å gjøre og om det så kommer besøk og huset er bombet, so what.?;) Skal man gjøre det man har lyst til, så må noen ganger andre ting nedprioriteres

Dymo er kult! Kjøpt på Kremmerhuset (Til å merke flaskene med)

IMG_1880

Fikk 7 kg Solbær og ca 10 kg Rips

DSC_3508

Dampkokeren har jeg arvet av min mor. Plutselig kom jeg på at jeg kunne bytte ut gryta under slik at den også virket på induksjonstoppen:)

150dl sukker pr kg bær. Jeg fikk tips av en venninne men fant etterhvert brosjyren som fulgte med dampkokerer. HUSK Å STERILISERE FLASKENE! Hvordan? Jeg vasker de godt og tar de så inn i kald stekeovn på 100 grader. Korkene koker jeg. Flaskene må være varme når saften tappes i.

Kjempegod:) Flaskene og kurven er kjøpt secodhand. Trenger du mer instruksjon på fremgangsmåte? Se HER

Homemade berry drink. Yummy!

 

2 thoughts on “Saftkoking

  1. Se her var det jammen noen flinke folk.
    Mange flasker med herlig saft.
    Solbærsaft er jo kjempegodt, her vi bor har vi omtrent ikke solbær, bare rips.
    Er lenge siden jeg kokte saft sist. Ungene var ikke
    så glad i ripssaft da de var små, men nå kunne jeg
    jo prøve å lage litt
    Ønsker deg ei fortsatt god helg🙂

  2. Det er det aller beste det hjemmelaget saft, masse jobb men fullt med vitaminer og helt herlig nam nam🙂 dere har vært flinke for å plukke bær er en tålmodighets jobb synes jeg !

    Har den amme kurven med flaskene. Kjøpte det på Living🙂

    Nyt kvelden klem fra Monica

Leave a Reply

