Sunnere dessert

rosaroseblogg dessert

Jeg skulle ha klubb og ville prøve en dessert som ikke var altfor usunn men samtidig god. På Pinterest (følg gjerne Lisbeth rosaroseblogg der) fant jeg en oppskrift på sjokoladekrem laget av kokosmelk som jeg utvidet og kom opp med denne deilige desserten

I found a recipe for chocolate cream made of coconut milk, you can see it on my Pinterest board Lisbeth Rosaroseblogg, Interior and baking. Welcome to follow me:)I layered it with vanilla kind of youhurt-cream, Oreo cookies, chopped strawberries. Yummy and not so unhealthy!

rosaroseblogg dessert 1Åpne 3 bokser kokosmelk uten å riste de først, la gjerne boksen stå åpen i kjøleskapet over natten for å bli enda tykkere. Hell ut den overflødige vesken. Pisk med 2 ss kakao 2 ts vaniljesukker og smak til med melis eller annen søtning (ca..2-3ss) (Er ikke mye kokossmak men mer som sjokolademousse)rosaroseblogg dessert 3Legg lagvis med vaniljekesam, hakkede jordbær, knuste Oreokjeks (knus inne i en pose, se hvordan på innelegget mitt om Oreokake) Hvis du vil ha mer kokossmak, så ha i noen ss kokosmasse. Pynt med mørk sjokolade. Jeg har brukt rester som jeg hadde lagt utover en pose og stivnet i kjøleskapsom jeg hadde smeltet til Cakepops. Enjoy! Nam!

Dette er mitt bidrag til Mandagstema hos Alt som er vakkert

17 thoughts on “Sunnere dessert

  1. Googlet sunnere desserter til middagsgjester jeg skal ha i kveld og landet på denne🙂 Lurer bare på hvor lenge melken skal kjøres i maskinen for min blir bare ikke tykk. Kanskje det det er fordi jeg brukte lettkokosmelk? Eller at de ikke hadde stått en hel natt åpnet i kjøleskap , bare noen timer? Hmm. Hjelper kanskje å sette den kaldt og så piske mer etterpå? Tar gjerne imot tips:)

    • Lett kokosmelk går ikke dessverre.. som med rømme, kun seterromme kan piskes, ikke lettrømme. Med vanlig kokosmelk så tar det baren noen minutter. Hadde samme problemet i julen da mannan kjøpte lettkokosmelk😉 Lykke til

  2. Takk for raskt svar! Da må jeg kaste meg rundt og finne på noe annet lurt for da Stivner jo ikke den sjokoladesuppa i kjøleskapet 🙈😫😜

  3. Så kjempedeilig ut. Tåler denne å stå over natten når en har satt den sammen, eller bør den settes sammen nær servering?

Leave a Reply

