Cakepops

cakepops rosarosebloggDette var første gang jeg prøvde meg på popcakes. Det var ikke så vanskelig men de ble litt tunge så de gled av grillpinnene;) Men jeg hadde små former å ha de i så det gikk bra. Nå har jeg kjøpt små popcake pinner til neste gang:)

DSC_2400

Jeg smuldret opp en liten rund sjokolade kake og blandet 200g Philadelfia ost med 200 g melis som jeg blandet inn i røren. Jeg hadde noen skoldede mandler som jeg finhakket i maskin, ca 200g. Trillet så kuler av blandingen. Kjempegod blanding!
DSC_2398

Dyppet de i smeltet sjokolade og så i strø, den nærmeste er dyppet i finhakkede mandler

toppingUlik strø jeg hadde i skapet

DSC_2405

Disse var populære:) Du kan bruke all type kakerester, kanskje du enda har noen julekaker som kan smuldres opp.?

6 thoughts on “Cakepops

  1. Dem ble så fine og sikkert knallgode!
    Ble like flotte uten pinner og jeg skal jammen prøve å lage selv🙂

    Klem tone

  2. De har jeg heller ikke laget ennå- men er jo super smart når det er kake rester og slikt- og veldig dekorativt🙂

    God kveld klem fra Monica

  3. Det der ser kjempegodt ut. Her er nok julekakene oppspist,
    men på jobb er det en del. Kanskje jeg skal overraske
    beboerene der med slike gode kaker.
    Ha ei herlig helg🙂

  4. OIOI,disse kakene så kjempegode ut!
    Oppskriften var jo og veldig grei,så dette må prøves;)
    Tenker dere koste dere med disse:)
    Klem Caroline

Leave a Reply

