“Ny” stol og noen fargeklatter

rosaroseblogg stuenDenne lenestolen har blitt mitt nye favorittsted å sitte i stuen, litt vekk fra tv og foran vedovnen. Den fikk vi gjennom finn og vi var ikke sen da det var her i bygda. Da mannen dro avgårde hadde jeg ingen idè hvordan jeg skulle få plass til den, tenkte at jeg fikk bytte ut en av Ikea stolene. Men klarte å få plass:) Kjøpte puff hos Hvite fjær og hjerter i Os der jeg og en venninne tok oss en koselig tur, men den får jeg ta bilde av en anne gang. Den er ikke i “arkivet” enda;)

Got my selves a new arm chair for free at finn.no.

rosaroseblogg trekasseDen gamle trekassen ved siden av stolen er fylt med interiørblader, må få satt hjul på den. Du kan skimte en sinkbalje under duken med mer lesestoff. Puten laget av fanakofta kan du se eget innlegg om her

Se more about the pillowcase from old sweater at the link above, in the old wooden box I have magazines and also in the old washing basin under the table

rosaroseblogg stolVar litt desperat etter litt farge i stua plutselig og dro frem noe fra skapet. Duken ble brukt på bordet i yngste jentas konfirmasjon. Hvorfor ikke rosa og rødt? Gøy å leke litt med farger. Fikk så fine tulipaner og roser til morsdag som passet og da måtte litt mer farge til. Har tenkt å ta ned “ved-veggen” snart. Nå må nå våren komme vel!

Desperate needed some color.. waiting for the spring and will then move my “wooden” wall- fabric from Ikea

tulip rosarosebloggHvorfor ikke lage en liten “hylle” av en stabel bøker? Messing er jo også blitt “inn” så gulljentene har fått hedersplass (som alltid;)

pute rosarosebloggPuten med rosa ornament fikk jeg til morsdag<3 og fikk en til valentinsdag, denne ble nemlig litt ensom mellom alt det blasse.. pusen ligger fint på på plssen sin på putetrekket p.g.a mors allergi.

rosebilde rosarosebloggFra et lite hjørne der mitt rosebilde som heter “Bruden” har fått litt selskap. Gøy å sette opp nye stilleben med gamle og nye ting.

My painting called the “bride” has got some colored neighbors. How I made the sign: look here

rosaroseblogg rod skjerm/rose

Detalj fra bildet mitt.Den lille boksen i metall er kjøpt for 5 kr på bruktbutikk, samme butikk i Balestrand som appelsinkassen den ligger på er kjøpt. Ha en herlig vinterferie! Det skal vi her i vest ha nå. Må få oss noen turer ut, selv om tømming av en leilighet også står på planen..

Detail from my painting and an old secondhand bought box. We have winter vacation this week and will enjoy the winter sun, but also do some tidying up.

4 thoughts on ““Ny” stol og noen fargeklatter

  1. Så tøfft at du tørr og bruke masse farger🙂 og den stolen er kjempefin, ser ut som den er god å sitte i også. Puta liker jeg veldig veldig godt🙂 Det var et kupp det der !

    Ønsker deg en fin helg

    Klem Monica

Leave a Reply

