Farger og kontraster

rosaroseblogg25

Fikk desperat behov for litt farge etter at julen var ryddet ut og solen skinte inn her etter 6 uker uten her mellom fjellene.De stripete lysestakene fikk jeg av min gode mann til jul, han hadde vært inne på ønskelisten hos Hviit;)Radioen var julegave fra gulljenten i midten. Midt i blinken for mor. De røde skjermene er fra loppemarked minst ti år tilbake. Greit å spare på sånt til den dagen de får komme frem i lyset igjen.Bildet med teksten har jeg laget. Se hvordan herrosaroseblogg copyright 16Du kan skimte vårt fine tak i speilet, skaper litt kontrast med listene. Er orginalt fra huset var bygd i 1940

rosaroseblogg 16

Malte en gammel ramme jeg hadde fra jeg var tenåring. Lot litt “gull” skinne gjennom så det passet til gullguttens hånd og fotavtrykk. God morsdagsgave idè, la barnet også male passepartouten. Jeg fikk det for mange år siden, gullet er nemlig 15 nå;)

rosaroseblogg24

Appelsinkassen kjøpt på bruktbutikk. Søte damen som jobbet der mente den var spesiell så hun måtte ha litt for den: 40 kr. Heldige meg! Kjøpt på en romantisk tur med min kjære langt inne i en norsk fjord. Min pappa hadde sånn som nattbord da han var liten

Smijernslampen er arvegods fra gården min mann sin slekt kommer ifra. Der etternavnet vårt stammer fra.Speilet er arvet fra mine foreldre. Hang i boden, for min pappa er litt som meg; klarer ikke kaste;) Nå har den kommet frem i lyset igjen.

Du kan skimte vårt fine tak i speilet, litt mer spennende med listene enn helt glatt. Er orginalt fra huset var bygd i 1940
rosaroseblogg23Lyskjeden er fra Indiska, mange år tilbake. Brukt den mye som dekor da jentene har hatt bursdag

Tips: Mal ryggen på bøkene i en farge du vil ha. Ta gjerne flere strøk enn jeg gjorde;) Jeg tenker å male flere slik at jeg får en helhet i bokhylla. Dette er mitt andre bidrag til norske interiørblogger sitt tema Kontraster

4 thoughts on “Farger og kontraster

  1. stiili!! har selv 3 flotte rammer som venter på litt farge🙂
    svar: hei lisbeth🙂
    tusen takk!!ja, det er sjablonger fra panduro..men jeg er ikke helt fornøyd, derfor har jeg bare tatt et av 3 lerreter og venter på at “de skal snakke med meg”😀 klem irja.

Leave a Reply

