Sarah Bernard

rosaroseblogg

DSC_0012

Disse kakene er min favoritt, fylt med trøffelkrem. Første gangen jeg dyppet i hvit sjokolade, de var faktisk best:)

Toppet med hakkede mandler eller sjokoladestrø. Oppbevares i fryseren, tiner på 3 minutter

DSC_0016

Mmm, kransekakebunn, denne gangen laget jeg og en venninne kakene sammen og trykket ut hjerter av kjevlet kransekakedeig

rosaroseblogg

Kamera streiket da jeg holdt på å ta på krem, så dette er tatt med mobilen. Legg på så mye krem som mulig, ha litt matfett i sjokoladen. Bruk to plater sjokolade, gjerne en hvit og en mørk, til en pakke kransekakedeig (jeg kjøpte ferdig deig, lettvindt og godt)
DSC_0018

Kremen lages en dag i forveien: Kok opp kremfløte, putt kokesjokolade i den varme fløten, rør, la stå i kjøleskap til neste dag; pisk til krem. (Genial måte å lage krem til kaker også, smelt gjerne After eight eller Smil og pisk dagen etter. Nam!)

Vi satt og snakket sammen tidligere om hvilke kaker vi liker til jul, jeg sa disse var min favoritt. En venninne var enig at disse er kjempegode, hun fortalte at hvis hun skulle i fryseren, tok hun seg gjerne en sånn, puttet i munnen og da hun var kommet opp fra kjelleren var den tint i munnen og hun kunne nyte den, uten at noen andre merket det;)

I morgen skal jeg lage glutenfrie smultringer for første gang. Deigen godgjør seg i kjøleskapet i natt. 7 sorter kaker blir det ikke, men julen blir bra likevel:)

 

3 thoughts on “Sarah Bernard

  1. Ser utrolig herlig ut.
    Har noe kranskekakedeig som skulle vært brukt.
    Så kanskje jeg finner litt tid til det i løpet av helga.
    Her er det faktisk blitt sjul slag, men det er vel bare
    et slag som er egenlaget. Resten er kjøpte hjemmelaget
    på julemesser. Kjempegode kaker.
    Er heldigvis blitt befridd fra det at jeg må lage alt selv slik jeg måtte før.
    Ønsker deg ei herlig siste førjulshelg🙂

  2. Nam,nam!!!
    Jeg eeeeelsker disse småkakene,garantert de beste julekakene:)
    Takk som deler oppskrift med oss:)
    Ha en fin helg!
    Klem Caroline

Leave a Reply

