Svibel og gamle vaser/Hyacinth and old vases

DSC_0250

Svibel minner meg om da jeg var liten. Duften gir gode minner om forventning mot jul. Vasene har jeg arvet av min mamma, fine krystallvaser. Hvorfor ikke plassere Sviblene i de? Fin kontrast.

Loving Hyacinth this time of year, reminds me of my childhoods expectations for the holiday to come. Its a flower we use especially this time of year as decoration. I placed them in my old vases from my mother

DSC_0216

 Stettfatet var gave fra en venninne i fjor jul, puntet med kongler for anledningen. Min far plukker alltid kongler når han går på tur, til opptennings-ved. Jeg bruker de jeg får av han til pynt:) Nå når min mor ikke er så sprek, blir det ikke turer lengre i skog og fjell for han hver dag, han er også snart 86. Men skal lete lenge etter sprekere 86 åring;) Jeg har gode minner etter mange turer som barn med han, selv om de foregikk i stillhet.. godt det; å være stille i naturen.. For meg, så gjenspeiles Skaperen

My father pics cones when he walks in the woods, he uses them to light fire, I use the ones I get from him as decorations. I had many nice walks with my father in the woods an hiking on the mountain, in silence.. Its good to be in the nature in silence, close to the creator..

DSC_0264Jeg har spraylakket noen lysestaker, men glad jeg ikke gjorde det med disse messing. Er en fin varme og glød med de som er fint. “Diamant”-lyspynten er gaver. Ulike, men bare fint det;)

DSC_0227

Rekved fra besøk til min mann sin morfars barndoms øy i sommer. Pynten med hjertet er fra Dans på roser-she made the heart in the background

Advent betyr “komme”. Jeg ser frem til deg gode som vil komme og gleder meg<3

Lytte her, og roe ned.. hvis du vil-Listen if you want to, and calm your heart..

Hjertespor er en blogg jeg liker å lese. Her kan du vinne premie i adventskalenderen– a price to win

3 thoughts on “Svibel og gamle vaser/Hyacinth and old vases

  1. I’m so happy to meet you! Thank you so much for your wonderful and sweet comment on my blog. I am so blessed to be able to make new friends from all over the world! Most especially when they share belief in Christ with me, therefore making us sisters in Him!
    Most blessed are you from being healed too…Praise God!!
    I have signed up to follow your posts via email and look forward to getting to know you better through your blog.
    May God bless you,
    Doni

  2. Kjære gode! Så nydelige bilder – og så god stemning det er her inne hos deg🙂 elsker svibler og har tre-fire av dem i blomst her hjemme akkurat nå. En av dem fikk jeg av en ny venn – og det gjorde så inntrykk…Det er fint med sånt, og det er fint å gjøre det litt annerledes….som å putte dem i fin-fine vaser. Syns det var lekkert🙂
    Og ja – gjenspeiling av Skaperen…jeg er så enig…
    Håper du nyter dagene – at du koser deg i adventstiden og ikke stresser. takk for koselig besøk hos meg, blir like gla hver gang du har vært innom, jeg🙂
    God helg fine deg – klem klem
    (ps takk for at jeg blir nevnt her hos deg ;))

  3. Å så koselig at du fant meg….takk for koselig spor!
    Og her kommer jeg gjerne innom,skikkelig herlig hos deg!
    Heldige deg med de flotte vasene,jeg tåler ikke svibler lenger…..sukk,men har fått tak i noen kunstige da..
    Ha en herlig helg!
    Klem Camilla.

Leave a Reply

