Lys i novemberkveld

Jeg liker å ha besøk og jeg liker å pynte. Søndag hadde vi besøk av noen jeg er veldig glad i, men alle de får jeg ikke sett så ofte, da de ikke bor i nærheten. Men uansett hvem jeg har besøk av, så liker jeg å pynte. Mitt ønske er at de som kommer til oss skal kjenne seg satt pris på og at vi gleder oss over at de kom.

Legg vinn på gjestfrihet, for uten å vite det så kan du ha hatt engler på besøk, står det i Bibelen. Gjestfrihet er viktig for meg. Alle som overnatter hos meg for første gang, får velkomstkort og en sjokolade eller såpe på puten. (hvis jeg vet at de kommer;)

Engelen er en gave fra min kjære noen år tilbake, lysglassene er gave fra gode venner<3

Pynten har ofte en symbolsk betydning hos meg. Kanskje fordi det estetiske er viktig for meg og “taler” til meg, kanskje like mye som ord. Perlene i pynten er symbol på de fine menneskene som var på besøk: de er så verdifulle for meg, som perler. De hvite stenene med glitter er også symbol på verdi. (Jeg har mange typer stener som jeg pynter med, samler..;)

Godt å ha gode hjelpere, skjønne og hjelpsomme jenta mi tenner lysene, og har dekket på. Duk er stoff fra Stoff og stil, Rosene er gave fra min kjære.

Orange roser har en spesiell betydnig for meg, hver farge har  for meg en betydning. En gang jeg følte meg veldig usikker og hadde delt noe i en stor gruppe som jeg ikke følte ble så godt mottatt, kom det en godt voksen mann til meg noen uker senere med 30 langstilkede orange roser. Han ville takke meg for jeg delte så mye bra og hadde så mye godt å gi, han kunne kjenne at Gud var god gjennom det jeg delte. Tårene mine trillet den gangen, han visste ikke at orange roser var en bekreftelse på hvem jeg er, med min personlighet. Gud hadde sagt at han skulle kjøpe de og gi de til meg. En god stund tildligere hadde jeg vært på en kvinne-konferanse der vi alle fikk hver sin rose som vi skulle gi tilbake til Gud, som en takk for det Han hadde gjort for oss gjennom sin sønn. Etterpå, når det var tale, ble det fortalt at den fargen vi hadde fått var et symbol på hva vi kunne bringe til mennesker av velsignelser. Min var orange, og at det var akkurat det jeg fikk av denne mannen som takk, ble den bekreftelsen jeg trengte. Jeg er god nok, og jeg bringer gode ting til mennesker rundt meg, selv om ikke de alltid gir meg tilbakemelding. Da jeg var syk i fjor, lå på sykehus i to uker, fikk jeg tilsammen 7 buketter med orange roser! Snakk om bekreftelser! (Kun to kjente til denne historien)

Granateple til pynt; en venninne gjorde meg oppmerksom på kronen som granateplet har, en krone til pynt for verdi<3

Hvorfor skriver jeg så mye om orange roser når jeg har en rosa-roseblogg? Den historien får komme en annen gang;)

Var mange gjester, så begge bordene måtte dekkes. Her er den arvede, lysegrå hardangersøm duken tatt frem. Fineste, for fint besøk:)

Bildet her har jeg malt for flere år siden (50x60cm, det er solgt) Litt dårlig kvalitet på foto, tatt med mobil..

Betydningen: Hvis vi tør å åpne oss opp for Gud, som mennesker (vi er rosen) kan Han fylle oss med fred og andre gode ting, på innsiden, da speiler vi Hans godhet til andre mennesker , de kan se Guds godhet, igjennom oss (Han er øyet) Og vi er verdifulle: Som perlen, i Hans øye.

Vanskelig for å tro at Gud er god? Hatt dårlige erfaringer med mennesker, som ikke har speilet Hans godhet, men sin egen u-tilstrekkelighet? Du er likevel en vakker “knopp”;) og åpne deg til fullmoden rose, når det er tid, og du kjenner trygghet til å gjøre det, igjen<3

6 thoughts on “Lys i novemberkveld

  1. Et tankevekkende og flott innlegg.
    Så flott at du har fått flere bekreftelser.
    Det er noe spesielt når en opplever bekreftelser fra mennesker som ikke
    vet om betydningen av det de overbringer.
    Om det er ord eller ting.
    Må være en fryd å være gjest hos deg.
    Ønsker deg alt godt.
    Klem🙂

  2. Flott innlegg!
    Herlig å høre at du fikk en bekreftelse,ikke bare en gang,men gang på gang:)
    Ser og høres kjempekoselig ut å være gjest hos deg:)
    Ha en videre fin uke!
    Klem Caroline

  3. Hei.
    Så herlig innlegg og nydelige bilder,det må være
    godt å være gjest hos deg. Spennende bilde du
    har malt også.🙂
    Klem Mette.

  4. En flott side, med enkle og varme ord til oppmuntring og ettertanke, fra en kvinne som selv er unik og fantastisk til å gi andre tilbakemeldinger og bekreftelser… selv fremmede!! Stor TAKK!🙂

Leave a Reply

