Gammelt og nytt side om side

Dette skapet fikk jeg til bursdagen for mange år siden av min kjære mann. Han kjøpte det på en klesbutikk som skulle kvitte seg med det, heldig for meg:) Jeg hadde selv lagt inn bud på det på 1000kr. og tipset mannen om at hvis han ikke hadde gave, hint hint.. Men nei, HAN hade kjøpt gave for LENGE siden. Luringen.. På dagen kom han med stor leiebil med skapet bak i bilen:D han hadde gitt 1200 for det. Et kupp, spør du meg! Stolen til venstre kjøpte jeg av noen venner som skulle flytte til USA.

Mine mye nevnte bidragsytere på gamle ting fronten; Boya og Bjarne, eide den finne vinkassen i tre, brukes til interiørblader. No surprise I´ll guess.. Sinkbaljen, arvet fra mor, pyntet med englevinger så klart, er også i bruk til blader og aviser.

     

     

Kransen av grener er fra Søstrene Grene, båndet også. Lett å lage selv, men når man betaler 7 kr. er kanskje tiden det tar å hente, lage, etc. mer verdifull..?  Har du ikke butikken i nærheten, så tvinn i vei med blomsterstreng nå før løvet spretter. Tvinn samme dag du plukker, ellers blir de sprø og knekker.. Den fine engelen har en venninne kjøpt til meg i Roma, passer godt på skapdøren.

Inni skapet er det også mange skatter, nytt og gammelt. Det rosa nydelige settet fikk jeg til morsdag:) Kopi fra Royal Alber sett, kjøpt på Glass Thomsen. Tenker å samle slike. Muggen til venstre er fra Farmors hus. Jeg koste meg med å plukke ut ting for et gavekort jeg fikk. Kunne ikke gå forbi kakeserviettene på Åhlens, de som står i bakgrunnen, hadde jo rette fargen OG roser på<3

Da jeg giftet meg for 22 år siden snart, fikk jeg arve dette nydelige kaffesettet med fløtemugge og sukkerkopp. 1 1990 var ikke det helt “inn” med sånne ting. Stilen min og samlemanien har alltid vært der, nå passer de perfekt inn i miljøet:) “Shabby-chick ” stilen har jeg alltid likt. Jeg liker ting som har en historie, og er de slitt, viser det at de har vært godt brukt og blir fortsatt verdsatt og brukt. Miljøvennlig er det også, en god bonus!

   

Flaskene er fra Anton sitt hus, det første huset vi kjøpte i 1993, ung og lovende:D Stettfatet til venstre er Lisbeth Dahl design,gave fra svigerinner og svogre på 40 års dagen. Glad for det, brukes mye til muffins.

Gled deg over de små ting, de skaper gode minner❤

12 thoughts on “Gammelt og nytt side om side

  1. For et nydelig skap! Og så mange flotte skatter du har!
    Jeg er også veldig glad i gamle ting! Mikser det med natur, bling og design, slik at det blir “min stil”🙂
    Tusen takk for hyggelig hilsen hos meg! Er litt fraværende for tiden, så det tok sin tid før jeg fikk sagt hei tilbake….
    Ha ei super helg!
    Lise

  2. For ett nydelig skap og så mange herlige skatter den rommer🙂

    Takk for søteste kommentar inne hos meg *smiler*

    Med ønsker om en fortryllende ukesstart.
    Nala logrer og sier boff!
    klemklem

  3. Hei.
    For en vakker blogg du har.🙂 Du spurte om
    koden på grønnfargen min,den har jeg blandet
    selv,men det er sikkert mulig å finne den eller en
    som ligner.
    Klem.

  4. Hei kjære venn, Nå har jeg lagt deg til siden min, men jeg får ikke opp noe bilde…skal prøve å se hva jeg kan gjøre med det. Så koselig blogg du har laget. Gleder meg til å følge den. Ellers savner jeg deg…..sååå langt borte nå. Ja ja, sånn er det med UIO venner🙂

    klem fra Åsne

Leave a Reply

