Vårlig kjøkkenkrok

Jeg måtte benytte sjansen å bli med i konkurransen til nib (norske interiørblogger) siden jeg var så heldig å få tulipaner av min kjære og temaet var “vårlig smartpanel- vegg”. Tulipaner gir meg vårfornemmelse, selv om det laver ned med snø ute. Kortet jeg har rammet inn har jeg fått i posten av en god venninne, motivet får meg til å klø i fingrene til å gjøre vårlige sysler i hagen:) Noe å se frem til! Den fine tre-lysestaken har min sønn laget på sløyden:) Naturmateriale er med å sette stemningen. Hyllen er kjøpt i Luxemburg en fin ferietur, fikk plass i bilen mellom all bagasje og tenåringer;) Jeg har dekket glasset i skuffene med stoff fra Stoff og stil, så ser man ikke rotet nedi..  

Jeg liker vekten og den brune keramikk-krukka som sto igjen etter Anton, mannen som eide det første huset vi kjøpte. Oppe på vekten ligger en prøve-broderilapp som mellomste jenta har brodert:) Her blir alt tatt vare på!;) I krukken er utstyr man trenger til kjøkkenet. Var fornøyd med det jeg fant i den rette fargen for en billig pris på Søstrene Grene;) Prikkeboksen er også der fra. De søte barna på bildet er min mor med sin kusine og fetter. Tatt i 1928 ca.

Bak “vårmotivet” har jeg festet en liten bit av en spisebrikke fra Sia, og gjennom glasset sees smartpannelet. Jeg liker den helt enkle varianten og har den flere steder i huset. Den er ferdigmalt med egghvit: 0502y

Mer smartpanel igangen. Så glad jeg klarte å redde denne fine krakken som sto i garasjen til Boja og Bjarne, verdens søteste gamle ektepar vi kjøpe huset til da de måtte i eldrebolig. Mange skatter sto igjen, og de ble så glade da de såg at jeg dekorete rundt i huset med de slitte tingene. Krakkens redningsaksjon ble foretatt da vi solgte det huset og flyttet til hjemstedet vårt. Min mann kunne ikke begripe den gang, at denne skulle ta plass i flyttelasset over fjellet.. Nå er den i flittig bruk:)

Fuglene min svigerinne har laget av gips, er med på å skape vårstemning. Speilet hang i boden hos mor og far. Min pappa er som meg, kan ikke kaste noe brukbart..;) male det.? Foreløpig har det fått beholde sin gull-patina.

GLED DERE TIL VÅREN:D MED DEN KOMMER SOL OG VARME:

2 thoughts on “Vårlig kjøkkenkrok

Leave a Reply

